Even voorstellen...  

Jan Buurman
Lid

Hoi,
ik ben Jan Buurman en ik heb mij hier aangemeld omdat ik zeer benieuwd ben wat Ron met mijn voormalige Z1300 gaat doen.
Zo'n 9 jaar geleden had ik mijn toenmalige Z1000st ingeruild voor deze Z1300. Ik kon hem toentertijd betalen omdat hij een zeer slechte paintjob had en een FJ1200 voorvork. In de loop der jaren heb ik er aan geknutseld. (Ik denk dat knutselen het enige goede woord is als ik het vergelijk met wat hier op het forum gebeurt)
Ik wilde hem met mijn beperkte middelen en financiën toch een eigen, streetfighter-achtige look geven. En natuurlijk er voor gezorgd dat hij technisch in orde was.
Altijd er veel plezier van gehad en veel kilometers in met name de Ardennen gereden.
Tot vorig jaar. Toen kocht ik een XJR1200 erbij. Van mijn Zed kon ik geen afstand doen dus hield ik ze allebei. In de praktijk reed ik dus bijna nooit op mijn geliefde 1300. Dat kan de bedoeling niet zijn dus heb ik enkele weken geleden besloten om hem toch maar weg te doen, met pijn in mijn hart!!

De meeste potentiële kopers wilde hem terug brengen naar origineel. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten maar stiekem vond ik dat niet leuk. Even dreigde hij ook te verdwijnen naar Polen voor de handel. Het is dat Ron zeer doortastend handelde én de Pool geen contact kreeg met de opdrachtgever in Polen.

Ik heb net een beetje gekeken naar Ron zijn projecten en ik vind het erg kicken dat mijn liefde grondig en goed aangepakt gaat worden. Al die jaren droomde ik van een mooi, gaaf frame en een mooi strak blok. Daar had ik nooit het geld of de middelen voor maar nu gaat het gebeuren!!
Ik ga het volgen!!!

Intussen ga ik mijn XJR op bescheiden schaal aanpassen aan mijn smaak. Weer een klein beetje richting streetfighter...
Verder heb ik nog een Opel Commodore B sedan uit '77 waar ik nog wat aan wil doen en speel ik gitaar in een classicrock coverband.
O ja... mijn geld verdien ik als gymleraar op een middelbare school :jump:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Jan Buurman
Lid

Hiermee ga ik komende tijd aan de slag...

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Spike
Sponsor 2017 Admin

Welkom... :salut:

"All out till you see God, then brake" (Kevin Schwantz)

Suzuki GSX-R1000K1 - DL1000 - Katana GSX1216SR - GSX-R1216 Turbo - GSX1127ET - SP370

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Unlimited
Lid

Welkom Jan en veel leesplezier :thumleft:

THE SKY IS MY LIMIT!!

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
mick85
Member

welkom 8)

boem is ho, plons is water

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Anonymous
 Anonymous

Welkom. Een XJR1200... de goede oude tijd, topmotor :thumright:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Matt
 Matt
Member

welkom Jan :beugel:

Also known as "pruttelaap" :aha:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
marco1127
Member

Welkom Jan, de Z is in goeie handen :thumright:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Jan Buurman
Lid

Gerard schreef (klik hier om origineel bericht te lezen) wrote: Welkom. Een XJR1200... de goede oude tijd, topmotor :thumright:

Haha, voor mijn gevoel juist mijn eerste stap in de "moderne" motorwereld! :cheesy:
Voor de meeste dus een oude fiets... 😉

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
streetfighter
Member

Welkom Jan :salut:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
snoorder
Sponsor 2017 Admin

Jan Buurman schreef (klik hier om origineel bericht te lezen) wrote: [quote=Gerard schreef (klik hier om origineel bericht te lezen)]Welkom. Een XJR1200... de goede oude tijd, topmotor :thumright:

Haha, voor mijn gevoel juist mijn eerste stap in de "moderne" motorwereld! :cheesy:
Voor de meeste dus een oude fiets... 😉

Welkom Jan :salut:

Gerard had vroeger een XJR, denk dat hij zijn oude tijd bedoelt :cheesy:
De meeste fietsen hier zijn zeker niet nieuw hoor!

Dingen simpel houden is vrij moeilijk.
Dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.

Not So Single Sided Suzuki GSX-R 7/11W (exit) - Kawazuki Z1216R - Moto Martin Bandido (50%) - Suzuki GSX 1200 Inazuma

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Luuk
 Luuk
Member

Welkom op XB Jan :cheers:

1 Life,Live It
Snelheid is alles,Remmen is angst

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Cubic Rules
Member

Welkom, uit ervaring kan ik je zeggen dat de 1200 de mooiere en beter te berijden XJR is. De 1300 heeft wel 17" ipv 16"wielen en is wel zuiniger maar meer een eenheidsmotor. Het voordeel is wel dat de tank smaller is waardoor je op de lange ritten geen kramp hebt van het wijdbeens zitten 🙂 Ik wens je veel plezier en inspiratie toe voor je XJR project.

XL600R, XJR1200, XL500S, XL600R, XL600R, XJR1300SP, XT600, FJ600, TL1000S '99, BMW R100GS/PD, TL1000S '97, SV650N, GS1000G, GSXR 1100W, DR650RSE, Gorilla 125cc, TL1000R, GS450L, Bandit GSXR 1127, XJ650 Tracker, GSX1100G, KLX650,V-Raptor, ?

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Fred
 Fred
Member Admin

Uuuuh 16" op 'n XJR ..... :scratch:

p.s. welkom Jan. :thumleft:

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
NIELSON
Member

welkom,
en mooi pijpie op de xjr :thumright:

"TO BE IN THE SHIT IS ALWAYS THE SAME ITS ONLY THE DEPTH THAT VARY'S"

"MOTOREN LEKKEN GEEN OLIE,ZE MARKEREN HUN TERRITORIUM"

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
Jan Buurman
Lid

Pijpjes vind ik ook een leuke feature op deze XJR. Het zijn Cambles en zitten L en R. Van de week met de decibelkillers gerotzooid. Zonder was te... Ik heb ze nu afgezaagd en dat klinkt wel lekker. Ze horen mij aankomen maar ik breek niet door de geluidsbarrière..

ReageerCitaat
Geplaatst : 10 augustus 2012 00:06
  
Bezig